fbpx
עיצוב וטיפוח השיער

המדריך לטיפוח שיער בלונדיני ללא תתי גוונים כתומים‎‎

באדיבות עדי פרג'י – מנהלת הדרכה, לוריאל פרופסיונל | את מוצרי לוריאל פרופסיונל ניתן להשיג במספרות מורשות בלבד, ובאתרים הנבחרים | טלפון לשירות לקוחות לוריאל פרופסיונל: 1-800-301-666

כולנו חותרות לשילוב של שיער בריא, שגם מציג את גוון הבלונד הרצוי. אך המציאות היא, ששיער שעבר הבהרה הופך לרגיש ביותר. לפיכך, הנראות של שיער שעבר הבהרה ובריאותו, תלויה בטיפוח נכון, עם המרכיבים הפעילים היעילים ביותר. הם יביאו לשיקום ואיכות של סיבי השיער, באמצעות טיפוח לעומקם; וגם גוון הבלונד הרצוי יישמר.

ישנם צרכים מגוונים לשיער שעבר הבהרה: ניטרול גווני נחושתיים, הזנה עמוקה או הענקת ברק וחיוניות. כדי לטפל ולשקם את אתגר השיער המרכזי שלנו לאחר הבהרה, עלינו להגדיר את הצורך היטב.

על מנת לבצע הבהרה בשיער, התהליך הוא פשוט: יש לפתוח את הקשקשת של סיבי השיער בעזרת רכיב מתאים, "ולהוציא" פיגמנטים כהים החוצה. הבהרה דורשת מיומנות כימית גבוהה, ולכן מומלץ לבצע אותה אך ורק אצל מעצבי שיער מורשים שמומחים בכך; הנה כמה סודות שרק הם יודעים, הקשורים בתהליכים של הבהרה.

מה הטון הטבעי שלך?

בשפה המקצועית, מדברים על כהות או בהירות של שיער, ברצף שבין 1 (הכהה ביותר), לבין 10 (הבלונד הבהיר ביותר). כאשר מבהירים שיער, פעולת ההבהרה "מרימה" אותו מטונים נמוכים יותר, לטונים גבוהים יותר. לא תמיד נרצה להגיע לטון 10; לפעמים נרצה לעצור על טונים נמוכים ממנו- למראה טבעי יותר, ולפעמים, אם מדובר שיער טבעי כהה מאוד, זה גם לא מומלץ.

על רקע הבהרה, שמעת?

רקע הבהרה הוא למעשה תת גוון, אליו צבע השיער שלנו "נזרק" באופן אוטומטי כאשר מבהירים אותו. לטון שיער טבעי כהה מאוד- רקע ההבהרה הוא אדום. טון שיער חום- רקע ההבהרה יהיה כתום. חומים בהירים/בלונד כהה- רקע ההבהרה שלהם הוא צהוב. כאשר צבע השיער בהיר מאוד, רקע ההבהרה שלו יהיה צהוב בהיר מאוד.

זה יכול להסביר את הנחושתיות/ הכתמתמות שרבות מנשות ישראל (הכהות במקור) נתקלות בה, כאשר הן מבהירות את שיערן. טיפול שאינו מקצועי, או הזנחה של שיער שהובהר אך לא טופל- ישאיר אותן עם בלונד בעל תת גוון כתום, שמגיע בגלל אותו רקע הבהרה.

אז מה עושים?

פשוט מאוד: מנטרלים!  נסי להיזכר בחוקי גלגל הצבעים הבסיסי, יש עליו כמה וכמה שירי ילדים; קיימים בעולמנו צבעים מנוגדים (שלעיתים נקראים גם "משלימים"). הם מופיעים זה מול זה על גלגל הצבעים. כאשר צבעים מנוגדים מונחים זה ליד זה, הם מעצימים ומבליטים אחד את השני. כאשר הם מונחים זה מעל זה, הם מנטרלים, "מכבים" ומעלימים זה את זה. מיומנות גבוהה של מעצב שיער מומחה, תעזור לו 

בזיהוי רקע ההבהרה שלך – עוד לפני שיתחיל בתהליך ההבהרה, ובניטרול יסודי מראש – של תתי הגוון הבלתי רצויים, תוך כדי התהליך. בואי נכיר את הגוונים המנוגדים:

  • ירוק- מנטרל אדום
  • כחול- מנטרל כתום כהה
  • סגול- מנטרל כתום בהיר/ צהוב

כלומר, מעצב השיער שלך מזהה את רקע ההבהרה, ולאחר פעולת ההבהרה עצמה- משלב בתוך השטיפה שלאחר הגוונים (שהיא למעשה צבע טון על טון), תתי גוונים מנטרלים, שיביאו אותך לתוצאת הבלונד שבה את חפצה. כדי להמשיך ולתחזק את המראה הרצוי (והמנוטרל) עד לביקור הבא בסלון, וכדי להימנע מהופעת כתמתמות או בלונד צהוב מדי, ניתן לרכוש שמפו ייעודי שצבעו סגול (כגון – כרומה קרם שמפו סגול מקצועי של לוריאל פרופסיונל) לשימוש ביתי, ולחפוף באמצעותו אחת ל-2 או 3 חפיפות. הגוון הסגול של השמפו ינטרל היטב את תתי הגוון הבלתי רצויים, ולא ישאיר סימני צבע על השיער, על מנת לשמור על גוון בלונד קר ולקבלת זוהר וברק לשיער מובהר, בלונדיני או אפור (לבן).

ואם כל הנ"ל בוצע במומחיות רבה... ועדיין מופיעה נחושתיות בשיער? מאין היא מגיעה?

יש מקור אחד נוסף להופעת תתי גוון נחושתיים בשיער. כאשר הכתמתמות בשיערך עיקשת, למרות שאת מטפלת בו באהבה, האשמה היא… במים שבהם את חופפת. המים שרצים במקלחות ובברזים מלאים בחלקיקי מתכות מזעריים, שנלכדים בסיבי השיערה ו"מתמקמים" שם. הם אינם מזיקים לבריאות, אך הם אכן מחבלים בנראות הצבע או ההבהרה שלנו, וגם מעלים את הסיכוי להיחלשות השיערה ולשבירה שלה. לוריאל פרופסיונל פיתחה פטנט רשום להגנה וניטרול ההשפעה המזיקה של המתכות הללו: סדרת הטיפוח METAL DETOX. הסדרה, המורכבת משמפו ומסיכה, מכילה את רכיב הגליקואמין, שחודר ביעילות לסיבי השיער, מנטרל את השפעת המתכות שהצטברו שם – ומסייע בסילוקן החוצה. שמפו מטאל דיטוקס אינו מכיל סולפטים- לניקוי עדין, ואילו המסכה המזינה משמשת גם כמגן נגד הצטברות מתכות נוספת, עד החפיפה הבאה. 

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
אולי גם יעניין אותך?
Close
Back to top button
X