fbpx
איפור וטיפוח

טיפים להשגת פדיקור ביתי מושלם

ד"ר אלכס אלטס מומחה לרפואת עור ואילנה כסיף, מדריכה בכירה ברשת נייל סטודיו, עם טיפים לטיפוח מקיף לכף הרגל.

שלי נעליך מעל רגליך ונעלי סנדלים!

נעילת סנדלים וחשיפת כפות הרגליים לאור העולם – היא עובדה שתכה במציאות ממש בימים הקרובים. הרבה מעבר לנראות של כף רגל אסתטית ויפה- יש פן בריאותי לא קטן המסתתר מאחורי טיפולי פדיקור. הדאגה לעור כפות הרגליים ששהה עונה שלמה בתוך גרבי כותנה עבות, מגפי עור או גומי ודילג ממקלחות במים רותחים היישר לנעלי הפרווה ומשם צמוד לתנור החימום או לפוך- היא הכרחית אם כי לא נמצאת במודעות של כולנו.

אין ספק שהעור עובר חשיפה מחודשת כל סוף עונת חורף – מחדש! ועל כן יש להתריע בפניו, להכין אותו ושוב – לא מדובר אך ורק בלק או פצירה מסתבר. תחזוקה שוטפת של טיפוח כף הרגל הוא משהו שאמור להיות חלק שוטף בשגרת הטיפוח על מנת לא להגיע למצב של עור סדוק ויבש בכפות הרגליים ובנוסף ציפורניים לא מטופחות.

ד״ר אלכס אלטס, מומחה לרפואת עור מסביר: נעלי חורף אטומות בשילוב עם גרביים סינתטיות גורמות לזיעה מוגברת בכפות הרגליים. בעקבות כך נוצרת בנעל סביבה נטולת חמצן, לחה, חמה וחשוכה – חגיגה אמיתית לפטריות וחיידקים. הזיהום בהם בא לידי ביטוי בסימנים הכוללים גרד בכפות ובין אצבעות הרגליים, לעתים מלווה בקילופים, הופעת שלפוחיות ובסימני דלקת. כמו כן, נפוצה התופעה שבה העור של כף רגל הופך ספוג נוזל בגוון לבנבן או צהוב מלווה ריח דוחה. במעבר לנעליים קיציות (סנדלים, נעלי אצבע וכו') – העור הנגוע בזיהום אינו מתפקד כראוי. הוא מתייבש, מתעבה ונסדק.

הטיפול בבעיות אלה חייב לכלול הן את התייחסות לגורם הזיהומי והן לסימנים. המשימה הזו הינה בתחום ההתמחות של רופא העור ולכן חשוב לפנות עם הופעת הסימנים הנ"ל לאבחון רפואי.

"בין המטלות הראשונות לקראת הקיץ עומדות כפות הרגליים וציפורני הרגליים בפרט", טוענת אילנה כסיף, מדריכה ראשית ברשת נייל סטודיו. "אחרי שהיו כלואות בנעליהן, מטופחות או לא, מזיעות או לא – זהו זמן שיקום".

לכן, לפני חשיפת כף הרגל לאוויר העולם ולמבטיהם הנוקבים של עוברי אורח – חשוב לטפל בנזקי החורף ולהכין את כף הרגל לחשיפה בסנדלים. גם במידה ופטריות או יבלות הן לא מנת חלקך, ריכוך של העור על ידי מים חמים, טיפול והסרה של עור יבש, חידוש תאי העור, מריחת קרמים ועיסוי והחשוב מכל סידור הציפורניים ומריחתן בצבע חדש הם הכרחיים לקראת חשיפת כפות הרגליים כשהן בתוך סנדל פתוח או יחפות בחוף הים.

כיצד עלינו לטפל בכפות הרגליים?

לשאלה "מה עלינו לעשות ואיך עלינו לטפל?", עונה אילנה כסיף עם מגוון טיפים מעולמה. מומלץ לגזור ולשמור:

  1. בלעדיות לעיניים מקצועיות – את החשיפה הראשונה לעשות אצל פדיקוריסטית. כדי לאבחן את מצב העור והציפורניים ולקבל הנחיות לטיפוח- מישהי מקצועית שתדע לאבחן אובייקטיבית תדע במקרים חריגים לשלוח את מטופליה לאבחנה גבוהה יותר בקרב מומחים לרפואת עור.
  2. פטריה בחורף? התמדה גורפת גם בקיץ! חובה! – מריחת הלק רק מוסיפה תמריץ לפטריות לפעמים  ולכן אולי כדאי להימנע עד יעבור זעם.
  3. הגוף שלנו הוא מה שאנחנו אוכלים – שתיית מים כשגרת חיים. למען הדיוק: לפחות 2 ליטרים ביום יתרמו במניעת עור יבש בכל הגוף ובמקומות ייעודים ככף הרגל בפרט.
  4. קרם לסוג העור הייעודי – לאחר שאובחן סוג העור ומה נטיותיו, ניתן ואף מומלץ להשתמש בסוג הקרם המותאם לבעיות העור ולא קרם גוף רגיל, לדוגמא מטופל הסובל מעור קשה ועבה במיוחד בעקבי רגליו יצטרך קרם ייעודי לכך.
  5. יש לגזור ולשייף את הציפורניים ישר ושייפי את הפינות – במידה ותצמחנה לתוך העור , הבעיה תהיה מסובכת יותר לפתרון.
  6. אי החלפת לק באופן תכוף תגרום להצהבה של מיטת הציפורן וכתמים לבנים.
  7. העור סביב הציפורניים זקוק להתייחסות ולטיפוח כמו שאר כף הרגל – מומלץ לשמן אותו בסרום בדיוק כמו את העור בידיים.
  8. שייפי את עור כפות הגלים עם פילינג אחת לשבוע- באזורים עם עור מעובה אפשר להשתמש במשייף לכף הרגל.
  9. כף רגל נקיה ויבשה – חשוב לפחות פעם ביום לשטוף את כפות הרגליים, וחשוב מכך לנגב אותן היטב ובפרט בין אצבעות הרגלים במגבת אישית.

דר' אלכס אלטס, רופא עור מומחה. www.dr-eltes.co.il רמת השרון: 050-2142636. עפולה: 072-2567880 | לאתר נייל סטודיו: www.nailstudio.co.il, טלפון : 1-700-700-037.

ואם אתן מחפשות כמה אביזרים שיוסיפו לכן כיף ומקצועיות לפדיקור הביתי, שימו לב למוצרים הבאים:

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X