fbpx
בית והום סטיילנג

כיצד לבחור תאורה לחדר האורחים

חג הפסח הוא הזמן המתאים ביותר להתחדשות ורענון הבית. לאחר שצבענו את הקירות וחידשנו את הרהיטים, הגיע הזמן להתפנות ולחדש את התאורה שמשפיעה באופן משמעותי על המראה הכולל של החלל. חדר האורחים הוא החדר החשוב ביותר בבית ולכן הוא זקוק לתאורה רצופה שתשפיע על צבע הקירות, גודל החלל, התחושה והאווירה בבית.

סוגי מנורות

גופי התאורה המתאימים לחלל הסלון נחלקים ל-3 קטגוריות: מנורות קיר, מנורות עומדות  ומנורות תקרה. מנורות קיר מאירות לרוב כלפי מעלה, בזוויות שונות וניתנות לעמעום. מנורות עומדות הן לרוב ליצירת אור ממוקד ודקורטיבי, מוסיפות הדגשה וסיוע לתאורה בתקרה שלא תמיד מגיעה לכל פינות החדר. מנורות תקרה מפזרות אור בצורה רחבה יותר והן הדומיננטיות ביותר מבחינת טיב התאורה והמראה הכולל.

מיקומי התאורה

בחדר האורחים כדאי להשתמש במנורות בעלות תכונות המאפשרות משחק בקביעת סוג האווירה הרצויה. את גוף התאורה הדומיננטי ביותר כדאי למקם במרכז החלל, אם כי ניתן להשתמש במספר גופי תאורה פזורים. התאורה צריכה להיות רכה ובהירה כדי שיהיה אפשר להבליט באמצעותה נישות, פסלים, תמונות או אלמנטים אדריכליים נוספים. באזור הטלוויזיה כדאי לעמעם את האור ולהוסיף אור עדין מאחורי הצופה או מאחורי הטלוויזיה כדי למנוע את הניגודים החדים בין האור לצל בשדה הראיה. באזורים בהם יש אלמנטים אדריכליים "מרחפים" כמו קורה, תקרה מונמכת, מדפים וכו' כדאי להדגיש באמצעות פס של תאורה חמה . לסלון מספר שימושים החל מאירוח וצפייה בטלוויזיה ועד קריאת ספר וניהול שיחות אינטימיות. לכן, חשוב שהתאורה בסלון תהיה מותאמת למירב הסיטואציות ותענה על צרכים שונים.

שילוב של סוגי תאורה

סוגי תאורה צריכים להשתלב זה עם זה ולהשלים אחד את השני. בחדר האורחים כיום מאוד פופולארי שימוש בתאורה שקועה ופסי תאורה עם נורות לד שיוצרות מראה אורבני ומעניין בחלל. יחד עם זאת, חשוב שהתאורה השקועה תשתלב עם הספוטים, עם המנורות העומדות ומנורות הקיר. ניתן לשלב בין כמה סוגי תאורה ולייעד כל אחד לזמן אחר ביום ולצורך אחר, אך חשוב לא להתפזר ולהעמיס את הבית בסוגי תאורה וגופי תאורה שונים שאינם משתלבים זה עם זה.

לסיום, חשוב שהתאורה תהיה מעוצבת, מאירה, פרקטית וחסכונית. גופי התאורה צריכים להתאים לקונספט העיצובי ולפריטי הריהוט השונים כדי ליצור הרמוניה, אווירה ביתית, רומנטית ורגועה.

המידע באדיבות דורי קמחי – תאורה אדריכלית | את המנורות ניתן להשיג באולם התצוגה ברח' קיבוץ גלויות 32 תל אביב | בטלפון: 03-682-3857 ו| באתר האינטרנט שלנו http://www.kimhi.co.il

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
אולי גם יעניין אותך?
Close
Back to top button
X