fbpx
בית והום סטיילנג

כיצד לעצב את חדר העבודה הביתי

כיום יותר ויותר נשות מקצועות חופשיים בוחרות לחסוך את מחירי השכירות ההולכים ועולים ולפתוח עסק עצמאי בבית. אם יש לכן חדר פנוי, ממ"ד, מחסן או פינה לא מנוצלת בבית, אתן יכולות להסב אותו לחדר עבודה.
אסף טייכמן, סמנכ"ל רהיטי דורון, מעניק טיפים כיצד לעצב את חדר העבודה הביתי ועל מה חשוב לשים דגש.

  • חשוב להתחיל בהגדרת המיקום והצרכים מחדר העבודה המתוכנן – לאפיין את הפעילות הנדרשת בחדר העבודה, האם מדובר בפעילות הכוללת קבלת קהל, כמה אנשים עתידים לעבוד בחדר,  אופי העבודה, משך שעות העבודה והישיבה ועוד.
  • מיקום שולחן העבודה – רצוי שיפנה מול דלת הכניסה לחדר. מיקום זה הוא מרכזי ומאפשר גישה נוחה וראייה של כל מי שנכנס לחדר. אם החדר אמור לקבל לקוחות, זה אומר שצריך למקם את השולחן במרכז החדר (גם אם אחד הצדדים צמוד לקיר)  ולאפשר ישיבת לקוחות נוחה מצד שני של השולחן. יש לבחון בסידור החדר האם צריך לאבזר גם בפינת אירוח ליד שולחן העבודה.
  • ניצול חלל אופטימלי – בעיצוב משרד ביתי יש לנצל את החלל בצורה אופטימאלית ביחס לשימוש בחדר ולריהוט הנדרש להכיל בחדר. רצוי לבחור בריהוט מודולארי שיאפשר שינוי עתידי בהתאם לצרכים, לגוון במקום אחסון בעזרת כוורות רצפתיות או כוורות תלויות ולאפשר מקום אחסון גלוי ומקום אחסון סגור בהתאם לצרכים.
  • הכניסו צבע לחייכן – צבעוניות החדר מומלצת לבחירה בגוונים בהירים היוצרים נראות גדולה יותר לחלל, אוורירית וקלילה וגם תורמת ליצירת אווירה רגועה ונינוחה.
  • הציבו גבולות – בהתאם לצרכי המשרד בבית יש לנסות לתת הפרדה ברורה למשרד משאר חלקי הבית כדי להימנע מהסחות דעת ולשמור על הפרדה ברורה שכשאתם במשרד – אתם בעבודה.
  • הכניסו את האור הביתה – תאורה היא מרכיב חשוב ביותר בעיצוב חלל עבודה, שימוש במתקני תאורה מעוצבים ושילוב תאורה טבעית הוא משחק חשוב התורם לעיצוב באווירת החדר וכן חשיבות ליצירתיות ורעננות לאורך זמן, תורם לריכוז ומגביר תפוקה. השתמשו כדבר ראשון במשאב הבסיסי שעומד לרשותכם שהינו האור הטבעי הבוקע מחלונות הבית. לא עוד פלורסנט קר ומדכא, אלא אור שמש מלא בשמחה שיקל על הריכוז.
  • אסתטיקה זה שם המשחק – חשוב שחדר העבודה יהיה אסתטי ומטופח ומזמין לשהייה, שיהיה יותר חשק לשבת ולעבוד בו. עם זאת, לא כדאי להעמיס על העיצוב בכדי לא לפגום בריכוז וביכולת העבודה. כמו כן, יש לקחת בחשבון כמובן את פרמטר גודל החלל ומיקומו- האם מדובר בחדר עבודה נפרד, או בפינת עבודה שהינה חלק מחלל אחר. את הטאץ´ האישי אפשר לתת באבזור למיניו כמו: שעון מעוצב, מתקני מנהלים על השולחן וכדו´. ניתן גם לשלב מראות, חיפויי עץ וטפטים כל עוד הם מגדירים את החלל בצורה טובה.
Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X