fbpx
כושר, תזונה ובריאות

כך נעבור את החגים בשלום

עם כל המשפחתיות, הכיף והתחושה של התחלות חדשות שמביאה איתה תקופת החגים, מדובר גם בתקופה שמזמנת לנו הרבה מאד ארוחות משפחתיות עתירות קלוריות ואירוח חגיגי, שאצלנו תמיד מעורב בו הרבה מאד אוכל.

כדי שלא תמצאו עצמכן אחרי החגים בעודף משקל ובתחושת תסכול, מציעה אורנית שם-טוב, מאמנת אישית ויועצת תדמית, המקיימת  סדנאות לאורח חיים בריא, טיפים שיעזרו לכן לעבור את החגים בשלום

  1. משהו בשביל הנשמה: לפני הכל, קנו לעצמכן בגדים חדשים לחג. תרגישו הרבה יותר טוב וחגיגי, וזה יתווסף לתחושה של התחלה חדשה, אפילו בצורה לא מודעת.
  2. צמוד אליכן: כשאתן מגיעות לארוחת החג, אל תלבשו בגדים רחבים, שיאפשרו לכן לאכול הרבה מדי. הקפידו ללבוש בגדים צמודים, שיעזרו להם להיות "השוטר הפנימי" שלכן. כך תרגישו גם מלאות מהאוכל הרבה יותר מהר.
  3. עניין של הקשבה: במרבית הפעמים, אנחנו אוכלות עם העיניים ולא עם הקיבה. הקשיבו לעצמכן! שימו לב מתי אתן שבעות, ונסו לא להגיע לשלב שבו אתן אוכלות יותר מדי, אפילו עד כדי הרגשה לא טובה.
  4. ילד טוב משאיר צלחת ריקה? בניגוד למה שאולי אמרו לכן בילדות, אתן לא חייביות לאכול את כל מה שמוגש בשולחן או נמצא בצלחת.
  5. שולחן ערוך: מומלץ להשתמש בצלחות קטנות יותר. כך תאכלו פחות והצלחת שלכן תראה לכן מלאה יותר.
  6. מי שמפסידה – דווקא מנצחת! הגיעו לארוחה בגישה חיובית ושמחה, ואל תרגישו שאתן מפסידות אם לא טעמתן משהו או אכלתן מכל הבא ליד. זכרו שהרווח הגדול יותר יהיה דווקא אם תאכלו בצורה הגיונית.
  7. "לא אכלתן כלום": אל תרגישו חוסר נעימות כשאומרים לכן "לא אכלתן כלום". אכלתן מספיק, ואתן לא בתחרות עם אף אחד.
  8. משטרת התנועה: סיימתן לאכול? נסו להיות בתנועה – לעזור לפנות את השולחן, להגיש ולהיות עסוקות. כך תרוויחו גם נקודות זכות אצל המארחים וגם תמנעו מנשנושים מיותרים ואכילה בהיסח הדעת.
  9. עניין של שליטה: הדבר החשוב ביותר הוא שלא תתנו לאוכל לשלוט בכן. אתן שולטות באוכל ולא להפך! אנחנו אמורות להיות בשליטה מלאה על החיים שלנו בכל תחום, גם בזה של האכילה.
  10. חגים פעילים: הקפידו על בילוי משפחתי שכולל פעילות גופנית, טיולים בארץ והליכה. מעבר לעובדה שמדובר בהמלצה חשובה במיוחד כשאוכלים יותר, תוכלו להנות גם מזמן איכות נפלא עם הילדים והמשפחה.

הכותבת היא אורנית שם טוב מ"אל האושר", יועצת תדמית ומאמנת אישית ‏. לעמוד הפייסבוק: https://www.facebook.com/oranitshemtovtherapy

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X