fbpx
כושר, תזונה ובריאות

למה חשוב לשתות מים בחורף?

בחורף אנו זקוקות לפחות לאותה כמות מים כמו בימי הקיץ החמים. בחורף, הגוף מוציא יותר אנרגיה במטרה לווסת את טמפרטורת הגוף ולשמור על החום שלו, האנרגיה הזו דורשת יותר מים.

מים הינם רכיב התזונה החשוב והנשכח ביותר. מים מרכיבים כשני שליש ממשקל גופינו והם חשובים לתהליכים רבים בגוף: הם מגנים, מנקים ושומרים על איברים, המים מווסתים את טמפרטורת הגוף ומסייעים בסילוק פסולת מהגוף. מחקרים אף הראו כי שתייה מרובה של מים מונעת מחלות לב וסוגי סרטן שונים. שתייה מרובה של מים הכרחית לשמירה על עור גמיש, חלק ורענן. מים שומרים על לחות העור ועל מראה צעיר מבפנים!

חשוב לשתות מים גם בחורף

רובינו אולי לא מודעות לנושא אבל בחורף אנו זקוקות לפחות לאותה כמות מים כמו בימי הקיץ החמים, במטרה לווסת את טמפרטורת הגוף ולשמור על החום שלו. הגוף מוציא יותר אנרגיה, ואנרגיה זו דורשת יותר מים.

מלבד האוויר הקר והיבש, אנו נמצאות בסביבה מחוממת: במכונית, בבית, במקום העבודה, והסביבה גורמת לנו לאבד נוזלים מבלי שנרגיש. אפילו מחלות החורף – התקררות ושפעת מייבשות את הגוף. שתייה מרובה של מים במהלך התקררות ושפעת חשובה לדילול הליחה.

טיפים לשתייה בימי החורף

  • שתו מים גם כאשר אתן לא צמאות. הצמא הוא סימן אזהרה שהגוף זקוק למים. מנגנון זה אינו יעיל ועד הזמן שמרגישים בצמא, הגוף כבר איבד 2% או יותר מהנוזלים שבו – כלומר כבר מיובש!
  • בסביבה חמה או לחוצה כמות הנוזלים הנחוצה אף עולה. לכן, יש להקפיד לשתות לפחות 10-12 כוסות מים ביום.
  • פזרו את צריכת המים במשך כל היום ושתו כוס מים בכל פעם.
  • הניחו קערית מים בקרבתכם כדי להעלות את רמת הלחות בחדר הממוזג.
  • שתו מים מינרלים שבריאים לגוף. יש הטוענים כי המים המינרלים של מי עדן, לדוגמה, בריאים וטעימים יותר ולכן קל לשתות אותם בכמויות גדולות.
  • הקפידו להניח בקבוק מים על השולחן בזמן העבודה, דבר שיזכיר לכם לשתות במשך היום.
  • שתיית תה צמחים יכולה להיות הפתרון הטוב ביותר לשתייה טעימה ומרווה.
Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X