fbpx
צרכנות

מה באמת אתן יודעות על הרגלי הקניות בפסח?

77% מהצרכנים הישראלים מעדיפים לקבל במתנה גיפט קארד לחג הפסח, ולא אגרטל או כלי בית אחר, ולמעלה משליש מעדיפים לרכוש במתנה גיפט קארד דיגיטלי, כך עולה מסקר שנערך ע"י מכון פאנלס עבור BuyMe, פלטפורמה דיגיטלית ל-.Gift Cards הסקר בדק את הרגלי קניית המתנות לחג הפסח בקרב מדגם מייצג הכולל 510 משיבים בגילאי 25 ומעלה. באופן מפתיע, למרות התפיסה הרווחת שכלי בית הם המתנה המועדפת, רק מיעוט של 10% יעדיפו לקבל במתנה כלי בית והמתנה השלישית הפופולרית היא בגד או פריט אופנתי, בו יחשקו 5% בלבד.

עוד עולה מהסקר, כי למרות שהרוב המובהק של הקונות הן נשים (83% מהנשים מעורבות בתהליך הקנייה, ולמעלה ממחציתן רוכשות את המתנה לבד, ללא בן זוגם), כשמדובר בקניה דיגיטלית, לגברים מעורבות קנייה שווה, העומדת על 50% מקרב קוני הגיפט קארד הדיגיטלי.

את הישראלי קשה לרצות, גם כשמדובר במתנות: כשליש ממקבלי המתנות בפסח אינם שבעי רצון מהמתנה, ונוהגים להחליפה, בטענה שאינה שימושית. למעלה ממחצית מהצרכנים, דיווחו על חווית קניות דחוקה וצפופה במרכזי הקניות ולמעלה משליש טענו שההגעה למרכז הקניות גוזלת מהם זמן יקר ושקשה להם להחליט מה לקנות. רק 21% אוהבים את אווירת החג בקניונים.

יונתן אלון, מנכ"ל BuyMe, התייחס לנתונים, ואמר כי "שינוי תפיסת המתנות בישראל, שחברת BuyMe היתה הראשונה להובילו, הולך ומקבל משנה תוקף בתהליך קניית המתנות לחג. הגיפט קארד הולך ותופס את מקומה של המתנה המסורתית הנרכשת במרכז הקניות, והצרכנים מעדיפים לקנות עם האצבעות במקום עם הרגליים, וכך להימנע מחווית קניות, שהם מזהים כמעיקה ומסורבלת, כתוצאה מדוחק במרכזי הקניות, קשיי הגעה וקושי לקלוע לטעמו של מקבל המתנה. לכן, נערכנו באתר עם למעלה מ- 600 בתי עסק ושלל של Gift Cards, שמאפשרים לצרכנים לתת ולקבל יותר מתנות ויותר טובות, וליהנות מחווית קניות חכמה, דיגיטלית ואישית, ובעיקר מהנה".

אי הנעימות שכרוכה באי קניית מתנה גוברת על הקושי שבקנייה – 71% מהצרכנים מתכננים לרכוש 4 מתנות ומעלה, ורוב של 39% מתכנן להוציא 301-500 שקלים על מתנות לחג, למעלה מרבע מהצרכנים ישקיעו כמעט פי שניים (501-1,000 ₪) וסכום ההשקעה הנמוך ביותר, עד 300 שקלים, נרשם גם הוא בקרב שיעור זהה של למעלה מרבע מהצרכנים. כמדי שנה, הישראלים מחכים לרגע לאחרון, כששלושת רבעי מהצרכנים ירכשו את המתנות 3-7 ימים לפני החג.

אודות BuyMe

BuyMe היא הפלטפורמה הדיגיטלית הגדולה והמובילה בישראל לשוברי מתנה (Gift Cards). החברה נוסדה בשנת 2011, ונמצאת בבעלות קבוצת טלכלל. BuyMe חוללה מהפיכה בעולם הסחר האלקטרוני, כששינתה את האופן בו הצרכנים קונים מתנות. החברה מונה 17 עובדים, ומשרדיה ממוקמים בנחלת יצחק- תל אביב.

https://buyme.co.il

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
אולי גם יעניין אותך?
Close
Back to top button
X