fbpx
אקססוריז ותכשיטיםכושר, תזונה ובריאות

עדשות פולרוייד (Polaroid) מגינות על העיניים

כל מי שנוהג במכוניתו בבוקר או לפנות ערב יודה בזה: קרני השמש מסנוורות גם כשמרכיבים משקפי שמש, אלא אם המשקפיים כוללות עדשות מקוטבות, ש'חותכות' את גלי האור ובכך מאפשרות לעיניים ראייה חדה וצלולה עם צבעים עשירים, בהירות גבוהה ושדה ראייה עמוק יותר. במילה אחת: Polaroid

פולרוייד משקפים
משקפי שמש של המותג פולרוויד באירוקה – 150 ש"ח

פנס ענק בעוצמה של 12,000 ואט, המדמה את בוהק קרני השמש הוצב על כביש מהיר, במרחק כמה מאות מטרים ממנו הוצבה במרכז הכביש עגלת תינוק, ושני נהגים התבקשו לנסוע לעברה במהירות 50 קמ"ש. מטרת המחקר: בחינת מהירות התגובה עם ובלי משקפי שמש בעלות עדשות מקוטבות. התוצאות: 'נהג הביקורת' שלא הרכיב משקפיים בלם לאחר 10.8 מטרים, מרגע שהבחין בעגלה. הנהג שהרכיב משקפי שמש מקוטבות בלם תוך 8 מטרים בלבד!

מסקנות המחקר, שבוצע ביוזמת RLT Car World הבריטי, העלו כי נהג עם משקפיים מקוטבות מגיב בכ-60% מהר יותר לחפץ זר שצץ מולו בעת הנהיגה, מאשר נהג שאינו מרכיב משקפיים כלל. מדובר בפער שמקטין דרמטית את הסיכוי להיות מעורב בתאונת דרכים, ובפועל – הבדל של חיים ומוות!

משקפי שמש של אירוקה פולרוייד
משקפי אירוקה פולרוייד – 150 ש"ח

האור המעוור

רבים מאתנו בוחרים משקפי שמש על-פי המותג והעיצוב האופנתי ולא מקפידים על איכות העדשות. אלא שלעתים רבות, אנו נאלצים להסיט את מבטנו מפאת סינוור של קרני השמש. כולנו חווים זאת, בעיקר בבוקר ואחר-הצהריים, בדרכנו לעבודה וממנה. הסיבה לכך שמשקפי השמש לא בולמות סינוור, היא אותה סיבה להבדל במהירות התגובה שתיארנו לעיל: סוג גלי האור הבאים מהשמש ואופן ההגנה מהם.

גלי האור מפוזרים ומאירים עלינו בזוויות שונות, בהתאם לגוף בו נתקלו בדרכם. כשהאור מגיע מהם אנכית, הוא חיובי ושימושי לעין האנושית. אולם כשהגלים פוגשים משטח כגון אספלט, מים, ערפל או שלג, הם הופכים לכוח מעוור: האור חוזר מהם ממוקד ומרוכז אופקית – זהו האור המסנוור, הקיים גם בימי אובך ועננים, ובישראל הוא רב-עוצמה במיוחד. הסינוור ממַסך את האור השימושי, מאמץ את העין ומקשה על הראייה – גם מאחורי משקפי שמש.

לבעיית הסינוור יש מענה כבר כ-75 שנה – 'עדשות מקוטבות' (Polarize), הנמצאות במצלמות ובמסכי מחשב. במשקפי השמש הן פועלות כמו תריס: הן חוסמות את האור האופקי ומעבירות אותו במקטעים מאונכים. כך, הן מונעות את כיווץ האישונים שגורם לעייפות העיניים ולמתיחות, ומסייעות לעיניים לפענח את שהן רואות. לבוהק יש גם השפעה מצטברת: בעיות ראייה בנהיגה לילית, נגרמות לא רק מהקושי לראות בלילה, אלא גם מהשפעה מאוחרת של החשיפה לבוהק בשעות היום.

מחקרים שבוצעו לאחרונה בבריטניה, מצביעים על הקשר בין עייפות העיניים כתוצאה מחשיפה ממושכת לסינוור, לבין רמת המעורבות בתאונות דרכים. התברר כי מרכיבי עדשות פולארויד נהנו מראייה נינוחה, ולא סבלו מעייפות ותשישות כמו חבריהם שהרכיבו משקפי שמש רגילים.

העדשה להגנת העין

היתרונות הללו נובעים מהמבנה הייחודי של העדשות המקוטבות, שפותחו לראשונה בחברת Polaroid האמריקנית, מותג משקפי השמש המוביל בתחום זה בעולם. עדשת פולארויד מורכבת מתשע שכבות, כאשר אלמנט הליבה של מבנה העדשה הוא מסנן קיטוב הממוקם במרכזה – וכך הוא גם מוגן לחלוטין מחום – בעוד שבשני צידיו קבועים סופגי קרינת UV החוסמים את קרני ה-UVA, UVB וה-UVC המזיקות. בנוסף, בזכות עיצובן בטכנולוגיה מיוחדת למבנה שהופך דק בקצוות, העדשות עמידות לשברים כך שבמצב של תאונה, הסיכוי שהן יישברו ויפצעו את העיניים הוא אפסי.

משקפי נשים פולרוייד
משקפי נשים פולרוייד – 150 ש"ח להשיג באירוקה

משקפי השמש עם העדשות המקוטבות מבטיחים ראייה חדה וצלולה, צבעוניות עשירה, בהירות גבוהה ושדה ראייה עמוק יותר, ובעיקר חווית ראייה נוחה ורגועה. מכאן מובן כי השימוש בהם בנהיגה בטיחותי לאין-ערוך. נהג המצויד בהם נהנה מתפיסת עומק ומרחב מדויקת, מזיהוי צבע ותנועה טובים יותר ומהרבה פחות סינוור, שטחים מתים והפתעות בכביש. במהלך הנהיגה חוזר בוהק רב מלוח-המחוונים, מכסה המנוע והכביש, אך העדשות המקוטבות מונעות אותו לגמרי והופכות את קרני האור לחלשות ונעימות.

הטרנד הקוטבי

למעשה, ההמלצה אינה תקפה רק לגבי נהגים. משקפיים עם עדשות מקוטבות הם כיום פריט חובה לגולש סקי, רוכב אופניים, נהג מרוצים, חובב ספורט ימי ולכל מי שיוצא לפעילות המצריכה ראייה ברורה. במהלך טיול בטבע, עדשות מקוטבות יודעות לסנן את האובך ולהעמיק שדות ראייה וצבע גם בתנאי מזג אוויר קשים; ולא כל שכן בשלג, בו הנזק בסינוור לעיניים הוא כפול.

בשנים האחרונות, כאשר רבים כבר גילו את יתרונות העדשות המקוטבות בעת החשיפה לשמש, ההתעניינות במשקפי שמש אלו מרקיעה שחקים. ברשת אירוקה, המובילה בענף משקפי השמש בעלי העדשות המקוטבות, מדווחים כי למעלה מ-50% ממשקפי השמש הנמכרים בארה"ב כוללים עדשות מקוטבות.

היום לא צריך להתלבט בין נראות אופנתית וטרנדית לבין איכותן של עדשות המשקפיים. בעקבות הצלחתו של המותג Polaroid, שפיתח את הטכנולוגיה הייחודית, החלו גם בתי האופנה הגדולים בעולם – ביניהם גוצ'י, פראדה, דולצה גבאנה, סלין ואחרים – לשווק משקפי שמש עם עדשות פולארויד – מה שמבטיח לכל אחד ואחת גם עיצוב אופנתי וטרנדי וגם עדשות מצוינות.

הכתבה הוכנה בשיתוף אדי מרקוביץ', יו"ר מועצת האופטומטריסטים בישראל.

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X