fbpx

דצמבר, 2022

07דצמ'(דצמ' 7)20:0017(דצמ' 17)23:00פסטיבל 'האזרח כאן' ה-1320:00 - 23:00 (17) תיאטרון ניקו ניתאי, לווינסקי 116, תל אביב מחיר: החל מ-40 ₪

מקלט 634

עוד

פרטי האירוע

זוהי השנה ה-21 שבה מתקיים פסטיבל תיאטרון מקורי מייסודו של ניקו ניתאי, והשנה ה-13 ברציפות שבה פסטיבל "האזרח כאן" עוסק בזכויות אדם ואזרח, תחת ניהולה האמנותי של דורית ניתאי-נאמן.

בפסטיבל: הצגות בכורה, מופעים בינלאומיים, כיתות אמן, מרתון  שירה, תערוכה ומייצגים. הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 7-17 בדצמבר בתיאטרון החנות בבית טפר ובבית מנדל  בתל אביב.

השנה האחרונה הייתה שנה מטלטלת עבור 'תיאטרון ניקו ניתאי', שנאלץ לצאת ממשכנו שהיה לו לבית מזה כ-20 שנה, פנינה בלב התחנה המרכזית החדשה בתל אביב. התיאטרון פעל רבות באזור והיה מעורב מאוד בקהילה המקומית בדרום ת"א, מתוך שליחות תרבותית-חברתית ובמטרה להנגיש תרבות ותיאטרון לתושבי האזור.

"אחד הדברים הברורים שחשתי בעקבות הטלטלה נוכח עקירתנו מהבית הפיזי שלנו, הוא שהאמנות ממשיכה להתקיים למרות הכול – ואת זה אי אפשר לקחת מאתנו; את הכוח בעשייה, השליחות שביצירה, את החזון של התיאטרון והפסטיבל כחלק ממנו. מתוך הצורך הזה נולד הדיאלוג עם יוצרים נוספים ושיתופי הפעולה המתארחים בפסטיבל.

היצירות שנבחרו לפסטיבל התגלו בהדרגה ככאלו שדנות בדיוק בנושאים אלה: בהרס הבית, המשפחה והקהילה, על ידי כוחות חיצוניים חזקים ואדישים לאדם הקטן. כל אלו נקשרים לזכויות אדם ואזרח: הזכות שלנו להמשיך את היצירה ואת המסורת, ולזעוק את העוולות דרך השפה שלנו, שפת התיאטרון. "

דורית ניתאי-נאמן, המנהלת האמנותית של התיאטרון

הפסטיבל גאה להציג מגוון עשיר וייחודי של הצגות ומופעים מהארץ ומהעולם: 4 הצגות מקור חדשות בבכורה חגיגית,  2 יוצרים אורחים מחו"ל למופעים ומפגשי אמן, השקת פרויקט 'צעירי ניתאי' במופע חוצות, מופעי תיאטרון קהילתי של ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים, מרתון שירה חברתית, תערוכת מיצבי אמנות ועוד!

השנה פסטיבל 'האזרח כאן' חוזר למתכונת בינלאומית ומארח שני יוצרים מחו"ל בבכורה בישראל: בריאן דניאלס, בקריאה מבוימת מעוררת מחשבה על עולם הרפואה והאנושיות בתוכו (אנגלית); אלן פרייטאג בהצגת יחיד נוגעת ללב על אהבה וגעגוע, רצח וגבולות המוסר של איש משפט (צרפתית).

הרפרטואר הרבגוני של הפסטיבל מאיר את הכמיהה לשייכות לצד סימני השאלה על מה שפעם הרגיש בית ואולי היום הוא כבר לא. אלו הצגות צעירות, רעננות וחדשניות שעוסקות בבית ובשייכות- למשפחה, לקהילה, למקום, למקצוע, לזהות. מדובר באמנות אמיצה ורגישה, מעוררת צחוק ודמעות, שנוגעת בעצב חשוף של אמת. 

הרי כמו כל אדם, גם האמנות זקוקה לשורשים, לקרקע לצמוח מתוכה ולמקור אור, השראה ומשמעות לצמוח כלפיה.
גם אמנות זקוקה לבית. ומדהים לראות איך 'תיאטרון ניקו ניתאי', כחלק מתהליך מטלטל של חיפוש הבית, מצליח להעניק בית בפסטיבל הזה לכל כך הרבה יוצרות ויוצרים, קבוצות ומופעים, וליצור קרקע פורייה משל עצמו.

 אז הצטרפו לחגיגה מתפרצת של יצירה תיאטרונית חדשנית, צעירה ובועטת, לבית של אמנות.

ניתן לרכוש כרטיסים באתר התיאטרון: https://nikonitai.smarticket.co.il

מופעי הפסטיבל

זיגי (בכורה!): באותו בוקר, שלושה דברים גדולים קורים בחייה של ניר: היא נפרדת מאסף סופית, מתקבלת להציג את יצירותיה בביאנלה בוונציה ומקבלת במשלוח את זיגי- הרובוט האנושי. הפסלת הטכנופובית מוצאת עצמה מנהלת מערכת יחסים עם רובוט חסר רגשות, שמעמיד אותה מול השאלות הכי אמיתיות שיש אודות אהבה, אמת וקודים חברתיים.
מאת: יוסי זיו / בימוי: ניצן נוני
7/12 יום ד' 20:00
14/12 יום ד' 21:30
גלריה תיאטרון החנות. מחיר כרטיס: 40-50 ₪

מקלט 634: פסטיבל האזרח כאן מארח את קבוצת התיאטרון לוד. חבורת שחקנים יוצרת תיאטרון במקלט שכונתי, כשפורצת מלחמה. במשך 24 שעות, תושבי הסביבה בורחים למקלט ונקלעים לחדר החזרות. ואין דבר אהוב על שחקנים יותר מקהל שבוי…
מארחים את תיאטרון לוד, בהצגה מיוחדת המוקדשת לזכרה של פנינה רינצלר ז"ל.
מאת ובבימוי: פנינה רינצלר
7/12  יום ד' בשעה 21:30
גלריה תיאטרון החנות.
מחיר כרטיס: 40-50 ₪

פרס האמן כאן: כמו בכל שנה, תיאטרון ניקו ניתאי גאה להעניק את פרס 'האמן כאן' ליוצר/ת יוצאי דופן בשדה התיאטרון, שפועלם האמנותי והחברתי ראוי לשבח מיוחד. השנה החלטנו להעניק את הפרס לקבוצת תיאטרון לוד, שיצירתה האיכותית ופעילותה הייחודית בקהילה הסובבת אותה, בהובלתה של פנינה רינצלר ז"ל, מעוררות השראה ותקווה.
7/12 יום ד' בשעה  22:30
גלריה תיאטרון החנות. הכניסה חופשית

כשל דם (בכורה!): תכירו את משפחת עמיר (ב-ע לא ב-א!), משפחה שהפשע זורם לה בדם: מיכה, הבן הבכור, הלך בדרכו של אביו; ואילו דני, הצעיר, הצליח לצאת מהשכונה ואפילו הקים חברה מצליחה, שעומדת להימכר לסינים. כעת, אחרי שחיסלו חשבון עם אביו, דני צריך להחליט:
האם להפנות גב לחייו החדשים ולנקום בשם אביו, או לבגוד במשפחתו?
מאת: בני כץ / בימוי: דניס שמע
8/12 יום ה' 20:00
15/12 יום ה' 20:00

גלריה תיאטרון החנות. מחיר כרטיס: 40-50

המוזות של ג'וני (בכורה!): ארבעת המוזות מהמיתולוגיה היוונית – אלות האומנויות ומכתירות הגיבורים, נבראו כדי לעזור לגיבורים להציל את העולם שלנו לפני שייהרס. אך במציאות הן נשים בודדות שמשרתות את העולם במשך שנים, ממשיכות להכתיר גיבורים כושלים שמחזירים אותן פעם אחר פעם לנקודת ההתחלה. עד שהן נשלחות אל ג'וני, מוזיקאי תל-אביבי לא יוצלח, ויחד איתו מחליטות לשנות את גורלן בעצמן.
מאת ובבימוי: משי ריין
8/12 יום ה' 21:30
15/12 יום ה' 21:30

גלריה תיאטרון החנות. מחיר כרטיס: 40-50 ₪

המצאת המפלצת (בכורה!): מופע רב תחומי. "באיזה רגע חדל בית להיות בית? כשהגג מוסר מעליו? כשמפרקים את החלונות? כשהקירות קורסים? באיזה רגע בית הופך לערמה של פסולת בניין?" (Auster, 1982) המופע מורכב מרצף אסוציאטיבי של תמונות קצרות, שמורכבות מסאונד, וידיאו, תנועה, אלמנטים של ליצנות וציטוטים של אייקונים תרבותיים מוכרים. שילוב המדיומים ופירוק הנרטיב הלינארי משחררים את המופע ממתח דרמטי המאפשר לנוע בין המפלצתי לאנושי.
מאת ובבימוי: עופרה לוי-יהודאי
9/12 יום ו' 12:30
14/12 יום ד' 20:00
גלריה תיאטרון החנות. מחיר כרטיס: 40-50 ₪

למה לא אני?: מפגש חוויתי עם קבוצת תיאטרון לנוער עם צרכים מיוחדים. מופע מוזיקלי. תלמיד בית ספר לחינוך מיוחד פורץ את גבולות המוגבלות. בעזרת האמנות הוא מוצא את הכוח הייחודי לו והופך מאאוטסיידר למנהיג עבור נערות ונערים אחרים כמותו.
המופע משלב תיאטרון, וידיאו-ארט, תנועה ומוזיקה ומבוסס על סיפור אמיתי.
יוצרי המופע: שמוליק מטלון, אלה כץ, אריאל חיימוב / משתתפים: תלמידי וצוות ביה'ס אנוך.
9/12 יום ו' 11:00
גלריה תיאטרון החנות.  מחיר כרטיס: 10-30 ₪

Hello my name isבכורה בישראל! מופע מחו"ל אשר יתקיים בשפה האנגלית. פסטיבל האזרח כאן גאה לארח את האמן הבריטי בריאן דניאלס ביצירה מעוררת מחשבה על המפגש בין רפואה לאנושיות. לקריאה מבוימת ושיח אמן!  קייט, רופאה מצליחה, חלתה בסרטן וגילתה עד כמה חסרת אנושיות יכולה המערכת הרפואית להיות. כשרופא אחד הציג את עצמו בפניה בשמו, היא הבינה עד כמה אינטראקציה אישית יכולה לשנות עולמות, ואפילו להציל חיים. ההצגה מבוססת על פועלה ומחקרה של ד"ר קייט גריינג'ר ז"ל.
מאת: בריאן דניאלס / ביצוע: בריאן דניאלס, מאיה קדישמן                                                          
שיח אמן בהשתתפות בריאן דניאלס, מאיה קדישמן וד"ר אייל בן אסא. 
9/12 יום ו' 14:00.
גלריה תיאטרון החנות. הכניסה חופשית (בהרשמה מראש)

חדשות אחרונות: אנסמבל תיאטרון ניקו ניתאי מתארח בפסטיבל האזרח כאן. סאטירה מושחזת על השילוש הקדוש: הון-שלטון-עיתון. למערכת עיתון כושל מתגנב בטעות מאמר אקדמי, שגורר אי-הבנות קומיות בהן מעורבים בעל הון, פוליטיקאי מושחת, פרופסור להיסטוריה, סטודנטית צעירה וסיפור אהבה. מרפרטואר ההצגות בתיאטרון ניקו ניתאי.
מאת: מיכאיל סבסטיאן / בבימוי: ניקו ניתאי  
10/12 מוצ"ש 20:30

גלריה תיאטרון החנות. מחיר כרטיס: 40-50 ₪

'בין הנורמלי לשיגעון: סדנת תיאטרון חוויתית. בשילוב הפעלת הקהל ואימפרוביזציות. בהנחיית דורית ניתאי נאמן מנהלת אמנותית, תיאטרון ניקו ניתאי ושחקנים מן האנסמבל.
11/12 יום א' 18:00
מרכז מנדל. כניסה חופשית (בהרשמה מראש, מספר המקומות מוגבל)

'אפשר להשתגע': תיאטרון ככלי להעצמה – צפייה מונחת בבוגרי הסדנאות להעצמה של תיאטרון ניקו ניתאי. מופע אישי וחשוף, שנוצר בעקבות סגרי הקורונה. ההצגה בוחנת את גבולות השיגעון- מה נחשב נורמלי? מיהו משוגע? והאם אפשר לשחק עם ההגדרות הקשיחות האלו?
בבימוי: יפתח רווה / ליווי אמנותי: דורית ניתאי נאמן
11/12 יום א' 20:30
17/12 מוצ"ש 20:30
מרכז מנדל. מחיר כרטיס: 10-30 ₪

מרתון שירה חברתית: אירוע ספרות. משוררות ומשוררים מושחזי מילה וחדי מצפון, במרתון שירה העוסקת בשלל נושאים חברתיים בוערים. לחובבות/י השירה, הבמה, החברה וההשראה.
בעריכת: ציפי שחרור.
12/12 שני 20:30 מרכז מנדל.  הכניסה חופשית (בהרשמה מראש)

קורונה, זה אמיתי?! : מפגש חוויתי עם קבוצת תיאטרון לבוגרים עם צרכים מיוחדים. בשיא ימי הקורונה, שגרת הסגר מופרת כשוועד הבית מכריז על אספת דיירים, למרות האיסור על התקהלויות. האסיפה רועשת וגועשת, ויכוחים סוערים בין מכחישי קורונה לבין אלו המאמינים בה. ואז הועד מכריז את חוקי הבית החדשים המקוממים את כולם…
'תיאטרון חוויות שוויץ המדע' משלב בוגרים עם צרכים מיוחדים ומשתתפים מהקהילה הרחבה.
מאת ובהנחיית : יוסי זיו / בהשתתפות קבוצת תיאטרון 'חווית'

16/12 יום ו' 11:00
גלריה תיאטרון החנות.  מחיר כרטיס: 10-30 ₪

Valeria: בכורה בישראל! מופע מחו"ל אשר יתקיים בשפה הצרפתית. פסטיבל האזרח כאן גאה לארח את היוצר הצרפתי אלן פרייטאג, להצגת יחיד ושיח אמן. עורך דין ותיק יושב לבד במשרדו ומקליט הודעה למזכירה שלו. אט אט נחשף סיפור אהבתו לולריה הסטודנטית, שעזבה את הלימודים ואותו כדי להגשים עצמה. הוא משתוקק לשמוע ממנה, עד שמגיע טלפון מהכלא – ולריה עצורה בחשד שרצחה את בעלה ומבקשת ממנו להגן עליה.
מאת ובביצוע: אלן פרייטאג / שיח אמן בהשתתפות אלן פרייטאג ועמנואל הלפרין
16/12 יום ו' 13:30
גלריה תיאטרון החנות. הכניסה חופשית ( בהרשמה מראש)

'צעירי ניתאי' במופע בכורה – "לא רלוונטי!": מופע חוצות. הקשב! דור ההמשך של שחקני התיאטרון קורא אותך לסדר. מופע מערכונים צבאיים על החוויות שכולנו מכירים: מפקדים, ריתוקים, חיילים עייפים והמון חוסר הגיון…
מאת ובבימוי: אלמוג מיכאלוביץ' גלריה תיאטרון החנות, מרכז מנדל.  הכניסה חופשית
—בכל ימי הפסטיבל! —

תערוכת מעבר – האמנית הרב תחומית אריקה לינור קוצ'וק תציג מיצבי אמנות אקלקטיים בחלל בית טפר. ביצירותיה תתייחס אל המעבר הקונקרטי של התיאטרון, ואל סיפורה האוטוביוגרפי בתור ילדה מאומצת ואמנית פוסט-טראומטית.
—בכל ימי הפסטיבל! — גלריה תיאטרון החנות. הכניסה חופשית

(צילום: אפרת וייסמן)

תאריך ושעה

7 (רביעי) 20:00 - 17 (שבת) 23:00

מיקום

תיאטרון ניקו ניתאי

לווינסקי 116, תל אביב

מחיר

החל מ-40 ₪

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

Back to top button
X