fbpx
כושר, תזונה ובריאות

הטיפים שיעזרו לך להשאר בכושר

אני כבר כמעט 7 חודשים אחרי לידה ועד כמה שאני אוהבת את הבן שלי, אם יש משהו שאני לא אוהבת זה את המשקל שהעלתי כשהייתי בהריון איתו (30 קילו שלמים). בינתיים ירדתי 17 קילו, אבל עדיין זה לא פשוט. לא כיף לי ללכת לקניון ולחפש לעצמי בגדים (המרוויח הגדול זה הילד) ועוד יותר לא כיף לי לראות כל מיני סלבס או סתם אמהות אחרות שחוזרות לגזרה בתוך שניה אחרי הלידה. אני יודעת שלכל אחת יש את הגוף שלה, את הדרך שלה ואת העיסוקי גוף שלה, אבל אם יש משהו אחד שמשותף לכולנו, האמהות, זה הניסיון למצוא זמן איכות בשבילנו, עבורנו. ואם יש עוד משהו שקשה לנו למצוא ואיכשהו אנחנו תמיד מוצאות תירוץ ל"למה אין לנו זמן להתעמל".

מכיוון שאני מלכת התירוצים, בעיקר כשזה מגיע לספורט, החלטתי לכתוב את הפוסט הזה ולרכז במקום אחד טיפים שיעזרו לי ולנשים אחרות במצבי להיכנס לכושר ולשמור על שגרת אימונים. ולמה אני עושה זאת?

  • מכיוון שאחרי החגים כבר מעבר לפינה ואז אין ברירה אלא באמת לשמור על דיאטה ולהכניס קצת אימונים לחיים.
  • מכיוון שעדיף שהכל יהיה מרוכז במקום אחד וככה בכל פעם שאני עומדת להישבר, יהיה לי למה לחזור ולשאוב מוטיבציה.

הגיע הזמן להיכנס לכושר

ועכשיו, נגמרו התירוצים ובמקומם מגיעים הטיפים שיעזרו לנו להיכנס ולשמור על כושר במיוחד אחרי לידה ובעיקר כשאנחנו כבר רודפות אחרי ילד או כמה וכמובן אחרי השעון 🙂

בחורה מסתכלת במראהלא לשפוט – כשאת מעלה במשקל את עושה הסבת קריירה ונכנסת לתחום חדש – המשפט. בלי לשים לב את הפכת להיות שופטת, אך את בעיקר שופטת את עצמך. את מסוגלת להחמיא ולחזק את כולם, אבל כשאת עומדת מול המראה את תזלזלי, תרדי ותשפטי את עצמך בצורה הכי אכזרית שיש. בסופו של יום, גזר הדין יהיה שאת תפסיקי לאהוב את מה שאת רואה במראה – את עצמך, ומכאן הדרך לבטחון עצמי נמוך…קרוב ביותר. וכולנו יודעות מה קורה כשיש בטחון עצמי נמוך – מרגישים זוועה ואין מוטיבציה לכלום, ובטח שלא לספורט. אנחנו נמשיך לזלזל בעצמנו כי זה המקום הבטוח שאנחנו מכירות.

בפעם הבאה שאת מסתכלת במראה תפסיקי לשפוט. תסתכלי על עצמך, תקבלי את עצמך, תזכירי לעצמך שאת נראת כמו שאת נראת כי את אחרי לידה, כי את משקיעה בילדים, כי את עסוקה עם לימודים ומבחנים, כי את עובדת מסביב לשעון – אבל בעיקר תבטיחי לעצמך שאת תעשי שינוי. אין יותר לזלזל בזאת שמתשקפת במראה, יש לתמוך בה, לקבל אותה ובעיקר לצעוד איתה יד ביד לקראת השינוי. דרך אגב, אם תתלבשי בצורה סקסית ומחמיאה (ולא בפיג'מה) יהיה לך הרבה יותר קל לקבל את עצמך ולצאת לקראת דרך חדשה.

הציבי לעצמך גבולות הגיוניים – כמו כל בן אדם, גם אנחנו צריכות גבולות (בעיקר אם אתן אוהבות לנשנש ולאכול כמוני). ברגע שאין לנו גבולות, אנחנו לא מרגישות בטוח וקל לנו לצאת מאיזון. תחשבי על זה – כמה פעמים בעבר ירדת במשקל, התלהבת, נכנסת לשגרה ו…המשקל חזר?

אם אנחנו לא מציבות גבולות הגיוניים אנחנו לעולם לא נצליח להיכנס לשגרת אימונים ולשמור עליה. להחליט שאת מתעמלת כל בוקר לפני העבודה זה נחמד, אבל את יודעת מראש שזה לא הגיוני כי אין מה לעשות, תמיד יהיו בלת"מים על הבוקר ולא הגיוני שבאמת תצליחי לעמוד באימונים 7 ימים בשבוע.
אז תציבי לעצמך גבולות וחוקים נורמליים – 2 אימונים בבוקר ואימון אחה"צ, אימון אחד ארוך ואימון אחד קצר יותר, אימון מול הטלוויזיה אחרי שהילדים הולכים לישון…כל דבר שהוא בגדר ההגיון ומכאן בגדר הביצוע.

תהי ריאלית – את לא גרה על סט בהוליווד, אז צאי מהסרט. רוב הסיכויים שאם את מקפידה על תזונה בריאה וכושר ולא לוקחת כל מיני כדורים או שטויות שמבטיחות הרזיה מהירה, את לא תרדי קילו ביומיים. לרדת במשקל לוקח זמן, לשמור עליו…זאת כבר התמודדות ששמורה לנו לכל החיים. אז תהי ריאלית.

תעשי ספורט שאת יודעת שאת תהני ממנו ותוכלי להמשיך לעשות אותו גם שבועות אחרי. תזכרי שגם כשעשית ספורט בלילה, לא בהכרח שבבוקר כבר הקילו ירד ממך. תעשי ספורט בזמנים שאת יודעת שתוכלי לעשות. אל תעשי מנוי לחדר כושר או לסטודיו אם את יודעת שלא תתמידי ותעדיפי הליכות בשכונה עם חברות.

תבחרי לך מודל לחיקוי ותהי אחת – בימנו מאוד קשה למצוא מודל לחיקוי אמיתית. למה אני מתכוונת? קשה לי להסתכל על דוגמנית שילדה ו-3 ימים אחרי שיצאה מהמלונית היא כבר נכנסת חזרה לסקיני מידה 34 שלה. אני מצטערת, לי אישית זה לא נראה ריאלי. יכול להיות שאני היחידה שחושבת ככה, אבל בואו נודה – רובנו העלנו יותר מ-7 קילו בהריון, רובנו הפסקנו להיכנס לסקיני שלנו כבר בחודש הרביעי להריון ורובנו, אם לא כולנו, לא יכולנו להיכנס לסקיני 3 ימים אחרי הלידה (יש כאלה שגם כמה שנים אחרי הלידה הראשונה לא חזרו אליו והוא עדיין בארון).

כשאנחנו בוחרות מודל לחיקוי שמזכירה לנו אותנו או שאנחנו רוצות להידמות אליה, זה נותן לנו מוטיבציה להיות היא. אני למשל חושבת שג'סיקה סימפסון מדהימה. היא העלתה משקל רב בהריון הראשון ואין עיתון/תוכנית/ערוץ/אתר שלא צחקו עליה. אבל היא לא ישבה בשקט ונרשמה לשומרי משקל וירדה במשקל. לא רק שהיא שמרה על תזונה נכונה, היא נכנסה לכושר מעולה וכיום היא נראת מדהים. אז נכון: יש לה כסף, מישהו שישמור על הילדים, מישהו שיכין לה אוכל ומאמן כושר פרטי שבטח מוציא אותה כל בוקר מהמיטה לאימון, וכן…יש את שומרי משקל שכנראה נתנו לה את שיטת הנקודות בחינם כדי שתהפוך להיות הפרזנטורית שלהם. אבל בסופו של יום זאת היא. היא אחראית לעצמה והיא הביאה תוצאות ובזכותה היא נראת עכשיו מדהים.

ג'סיקה סימפסון משקל
ג'סיקה סימפון לפני ואחרי

אחרי שבחרת מודל לחיקוי, תזכרי שכולנו יכולות להיות מודל לחיקוי, בין אם לילדים שלנו, לחברות או סתם לנשים שרואות אותנו ברחוב כשאת תכנסי לשגרת חיים בריאים, את משפיעה על אחרים וגורמת להם גם להיות בריאים (את מבשלת שונה, את מדברת ומתנהגת שונה), וכמו שמישהי הייתה מודל לחיקוי עבורך – את הופכת מודל לחיקוי לאנשים אחרים.

הכיני לעצמך אזור בטוח ומבטיח הצלחה – תהי תמיד מוכנה ללא צפוי. אז נכון שעדיין חם בחוץ ויש סיכוי טוב שתוכלי לצאת להליכה גם מחר, אבל מה קורה אם פתאום יש כמעט שבוע שלם של אובך כמו שהיה לפני שבועיים?

תדאגי תמיד שיהיה לך על המחשב או די-וי-די או אפילו הקלטה בממיר של אימון שאת מתחברת אליו. שיר אלמליח לא מפסיקה להתלהב ולשבח את הקלטות של גלעד, ההוא מהאימונים ששודרו בכבלים איי שם בתחילת שנות ה-90. אני אישית אוהבת את קלטות הכושר של קים קרדשיאן, ואני בטוחה שאתן מעדיפות משהו אחר. לא משנה מה אתן מעדיפות ואוהבות לעשות מחוץ לבית, תמיד תדאגו שיהיה לכן משהו שאתן אוהבות ומסוגלות לעשות גם בתוך הבית.

תמצאי קבוצת תמיכה – זה לא אומר שאת חייבת להירשם לקבוצות שדוגלות באורח חיים בריא כמו שומרי משקל או חלי ממן, אבל תחברי לחברות שנמצאות באזור מגוריך ובאותו מצב ו/או תצטרפי לקבוצות בפייסבוק כמו – מתחילים מעכשיו! קבוצת תמיכה למח שמנסה לרדת במשקל או אמהות מאושרות מרזות יחד .

כשיש מישהי או כמה מישהיים שבאותו מצב כמוך אתן מעודדות אחת את השניה גם אם לא התכוונתן. לפעמים, אם את או חברותייך טיפוסים תחרותיים, יצירת קבוצה שכזאת בכלל תדרבן אותך, כי זה לא הגיוני שחברה שלך תצא להליכה ותתלהב, ואת לא.

חברות מתעמלות יחד

 

אפליקציות – יש לנו אותן בפלאפון, בטאבלט ואפילו במחשב, כל שנותר זה להכיר את האפליקציות שידרבנו אתכן ויגרמו לכן לרצות להתמיד בכושר.

מה שאני אוהבת באפליקציות כושר, שעליהן גם כתבתי לפני כמה שבועות, זה האלמנט החברתי. את יכולה לעשות כושר לבד, אבל לדעת אם חברה שלך גם עשתה כושר, כמה היא עשתה ואיפה היא עשתה (כמובן שניתן לשחק עם הגדרות הפרטיות). כמו כן, ניתן להגדיר תזכורות/נודניקים דרך האפליקציות שיציקו ויתזכרו אותך שהגיע הזמן לזוז.
עוד דבר נחמד באפליקציות זה שהן מתחברות לנגן ולקבצי המוזיקה שיש לך בנייד, ככה שאין חשש מלעשות כושר בשקט.

תזכרי לישון – כן, זה קשה. במיוחד אם יש תינוק שעדיין לא ישן לילות שלמים. אבל אין ברירה, בלי שינה אנחנו לא מתפקדות. אנחנו יכולות להגיד לעצמנו שאנחנו מתפקדות מעולה, אבל למי יש כוח להשקיע ולהתעמל אחרי שלא ישנת כמו שצריך?
עפ"י מחקרים שנערכו בארה"ב, מבוגרים שישנים פחות מ-7-8 שעות בלילה, נטו יותר לעלייה במשקל ומשקל עודף. עוד דבר שחוסר שינה גורמת לנו…לאכול ! ככל שאנחנו ישנות פחות, כך אנחנו אוכלות יותר. אז בלי תירוצים, בלי לראות סדרות – פשוט לכו לישון.

לחגוג – כן, לחגוג ! לא להתנפל עכשיו על בופה מתוקים שלם, אבל תרשי לעצמך לחגוג את ההישגים שלך. הישג בשבילי יהיה להתמיד למעלה משבועיים בפעילות ספורטיבית, בשביל מישהי אחרת זה יהיה להגיע למצב מתקדם ב-TRX. כל אחת וההישגים שלה, ולכן, כשאת מגיעה לנקודה שאותה הגדרת כיעד וצלחת אותה – תחגגי – צאי למסעדה, לבילוי, לשופינג, תקפצי ותרקדי – תחגגי !

להיות אמא זה דבר משנה חיים. לא משנה כמה אנחנו מתכוננות ומתכננות, אנחנו בחיים לא יודעות מה מחכה לנו ולמה לצפות מחר. עם זאת, ככל שנחבק את עצם היותנו אמהות ונקבל את עצמנו במצב ובסגנון החיים החדש שלנו שכולל טיפול בילדים, בבן/בת הזוג ובבית, כך גם נלמד למצוא זמן לכושר ולעצמנו.

אני הבטחתי לעצמי שאני לא אהיה אמא עצלנית, אני רוצה להראות טוב לבעלי, אני רוצה להיות מלאת אנרגיה כדי לשחק עם הילד (ובעתיד עם הילדים) ואם לעשות ספורט זאת התשובה, אז אין ברירה להתחיל…אבל אחרי החגים 🙂

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X