fbpx
כושר, תזונה ובריאות

למה חשוב לצרוך טונה כשעושים פעילות גופנית

את מתאמנת, משקיעה את כל כולך בספורט אך האם את מודעת להשפעה שיש למזון שאת צורכת על היכולת הספורטיבית שלך, יכולת ההתאוששות והסיכויים להיחשף לפציעות ולמחלות? רותי אבירי, דיאטנית קלינית ויועצת התזונה של טונה סטארקיסט רוצה לתת לך המלצה תזונתית קטנה  שתעזור לך למקסם את הפעילות שאת עושה  – אכלי טונה.

למה חשוב לאכול טונה?

טונה מסייעת לבניה מקסימלית של השרירים מאחר ואחד המרכיבים הבסיסיים של בניית השרירים הוא החלבון. הטונה נחשבת גם כמקור טוב לאספקת חומצות אמינו חיוניות אשר ספיגתם בגופנו טובה יותר מאילו שמקורם בצומח מכיוון שהיא קלה יותר לעיכול ומספקת עושר רב של רכיבי תזונה חיוניים נוספים.

סלט טונה

מה יש בטונה שמומלץ לספורטאים?

  • הטונה מכילה חלבון מלא
  • דלה בשומן-  פחות מ-1% שומן בטונה במים
  • קלה לעיכול
  • מכילה ברזל וויטמין B12 הקשורים לבניית ההמוגלובין המעביר חמצן לשרירים (ספורטאים רבים סובלים ממחסור בויטמין B12)
  • מכילה מגנזיום החיוני להתאוששות השרירים לאחר מאמץ
  • מכילה באופן טבעי אנטיאוקסידנטים כגון סלניום החשוב לאיזון רמות הרדיקליים החופשים שנוצרים בגוף בצורה מוגברת בזמן פעילות גופנית. הרדיקלים החופשיים מאטים התאוששות ממאמצים ועלולים לגרום נזק בטווח הארוך לרקמות ואיברים. האנטיאוקסידנטים גם חשובים לתפקוד תקין של מערכת החיסון שעלולה להיפגע
  • מקור לאומגה 3 – חומצת השומן אשר ידועה כמשפרת בין השאר את בריאות כלי הדם, שיפור בריאות מערכת החיסון ושיפור מצב הרוח – 3 פרמטרים החשובים במיוחד לספורטאים

נתחי טונהבבואכן לבחור טונה, חשוב לשים לב גם לרכיבים שלה. טונה סטארקיסט לדוגמא, אינה מכילה חומרים משמרים. היא דלה בשומן (פחות מ-1%) ומכילה רק 50 מ"ג כולסטרול ב-100 גר'. בנוסף, מירב הערכים התזונתיים של הדג הטרי נשמרים גם בטונה בקופסה. למעט הטונה, ישנם מזונות נוספים הנחשבים לעשירים בחלבונים איכותיים עבור מתאמנים כמו מוצרי חלב או בשר, וחשוב לזכור שלא מספיק לבלות בחדר הכושר שעות, אלא צריך גם לאכול נכון כדי להשיג תוצאות טובות יותר ומהר יותר.

בהצלחה!

המידע באדיבות רותי אבירי, דיאטנית קלינית ויועצת התזונה של טונה סטארקיסט | http://www.starkist.co.il

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X