fbpx
עיצוב וטיפוח השיער

למה לי כל הנשירה הזו??

הלו הלו!! מקווה שעבר עליכן שבוע וסוף שבוע כיפיים. אז מה? יצא לכן כבר להתאפר ב-8 דקות? מה עם להציל איזה אודם מהשמדה? סתם אני לא בוחנת אתכם (בינתיים…). עליי עבר סופ"ש נחמד ביותר, והרעיון לפוסט הבא הגיע אליי בזכות אמא של בן הזוג שלי. היא ניגשה אליי ושאלה אותי "את יודעת אולי למה יש לי נשירה מוגברת?".

אז, קרה לכם שרוב החיים שלכם השיער שלכם כמעט ולא נשר וביום בהיר אחד, או יותר נכון במקלחת נעימה אחת העברתם את האצבעות בשיער ופתאום קלטתם קבוצת שיערות שהחליטה להגר ליד שלכם? קבוצת שיערות!! לא אחת או שתיים! התקבצות של ממש!!! האמת, זה מאוד מבהיל בפעם הראשונה שנתקלים בזה. אז החלטתי להפיג כמה מהחששות שלכם ואולי אפילו לסייע לתקן כמה דברים.

בואו נתחיל מהסוף, על ראשו של אדם בוגר יש 100-150 אלף שיערות. בממוצע נושרות לנו 100 שיערות ביום. לא משנה מה נעשה, איך נעשה וכמה נעשה – נשירת שיער היא דבר טבעי ולא נוכל להפסיק אותה לחלוטין. זה בריא לקרקפת ואל תשכחו שהגוף שלנו יודע מה הכי טוב. אז מה המטרה פה? אם יש נשירה מוגברת שלא הייתה קודם – ננסה להבין מאיפה היא מגיעה ואם ניתן אז למנוע אותה. אז הבא ונמנה את הגורמים ואת הפתרונות לנשירת שיער מוגברת.

  1. גנטיקה רבותיי –

התירוץ הכי גדול משחר האנושות! גנטיקה. אין מה לעשות, הירושה היחידה בעולם שאין לנו שליטה עליה, אין דרך למנוע אותה או להגביר אותה. אם לאבא יש נטייה להתקרחות ולאמא יש שיער דליל, ושמתם לב לפתע שגם סבא קירח לגמרי ולסבתא יש נקודות קירחות על הראש – ייתכן ותהיה לכם את אותה התוצאה. המדע היום מאפשר קצת להילחם בתופעה. יש טיפולים שמעודדים צמיחת שיערות, השתלת שיער, טיפולים נטורופתיים למיניהם ובסוף אפשר לבחור בפיתרון פחות יצירתי והכי פופלרי – פאות, תוספות שיער. גם למדע יש את הגבולות שלו, לא לכולם הטיפולים יכולים לעזור ולכן כל המכונים מבקשים לעשות בדיקת התאמה. חוץ מזה, תמיד אפשר ללכת לאבא ולאמא בפרצוף זועף ולהאשים את הגנטיקה.

2. לחצים, מתחים ונפש לא רגועה –

תקופת מבחנים? יש ביקורת ענקית שאתם מתכוננים אליה? מחכים לתשובות של משהו גדול? לא משנה מה הסיבה, אבל התוצאה היא מתח. אתם עצבניים, חסרי סבלנות, הבטן מתהפכת, לא אוכלים ובקושי שותים והדופק שלכם באופן קבוע – מואץ. סטרס זה אחד הסיבות הכי ידועות לנשירת השיער. אז למה זה קורה? ובכן, כשאנחנו במתח – כמויות המינרלים והויטמינים בגוף פוחתות וכתוצאה מכך, השיער לא מקבל את החיזוקים שהוא צריך כדי לגדול בריא והנה יש נשירה. הרי לכם עוד סיבה לנסות להירגע. כל אחד והשיטה שלו, באופן כללי בתקופות לחוצות תנסו להימנע ממאכלים ומשקאות שיש בהם עודפי סוכר וקפאין. תעשו פעילות גופנית ואפילו תנסו מדיטציה. הפיתרון הכי פשוט, שימו את השיר שאתם הכי אוהבים, קומו מהכיסא ותתקרחנו כמו מטורפים! זה עזר לי מלא פעמים (רק תוודאו שאתם לבד)!!

אוםםםםםםםםם, השיער שלי מהמם היוםםםםםםםם

3. תזונה נכונה –

שמעו, אני גם שונאת שמטיפים לי על אוכל ועל תזונה נכונה והכל. באמת. אבל אי אפשר להתכחש לאמת. תזונה בריאה ונכונה מסייעת לגוף שלנו לשמור על תקינותו ומונעת מחלות. והיא גם מונעת נשירה. אחד הדברים החשובים שצריך להקפיד לאכול זה מזונות שמכילים חלבון.  השיער שלנו עשוי מחלבון, ולכן הימנעות ממנו או כמויות לא מספיקות ייגרמו לנשירה, כי החומר שממנו השערה עשויה לא מגיע ולכן השערה לא מצליחה להישאר חזקה מספיק והיא נושרת. בין אם אתם קרניבורים, צמחונים או טבעונים, חלבון אפשר למצוא בהרבה מאכלים (למשל, גרגירי חומוס). בנוסף,העשירו את התפריט שלכם במאכלים התורמים לחיזוק השערות, שורשי השערות, ניקוי רעלים וכדומה כמו אבוקדו, אגוזים, מאכלים המכילים אומגה 3, ביצים, תה ירוק, ברוקולי, גזר וכמובן שאפשר למצוא המלצה לתפריט, באתר של רוקחות "אלטמן":

עמוד הבית

טוב לעיניים, לשיער ולארנבים.

4. טיפוח מוגזם –

"אני חופפת כל יום" – כמה פעמים שמעתי את זה. בעור שלנו יש בלוטות שהתפקיד שלהן הוא להפריש שומן שמזין את השיער שלנו בכל מה שבריא לו ומגן עליו מפני נזקי מזג האוויר וזיהום. ברוב סוגי השמפו שמוכרים יש מלחים. המלחים מייבשים את הקרקפת ובעצם מונחים מהבלוטות לעשות את התפקיד שלהם כך שהשיער שלנו נותר ללא שכבת הגנה. ולא זה לא התפקיד של המרכך. המרכך כשמו הוא – מרכך את השיערות. אחרי שחפפנו עם שמפו שפתח את השיערות וניקה מהן את כל הלכלוך שהצטבר, המרכך סוגר בחזרה את השערה ומותיר אותו רך למגע. אז קודם כל כדי לצמצם נשירה, כשחופפים עם שמפו, חופפים את הקרקפת כי זה הדבר שהכי חשוב לנקות, שלא ייסתמו הנקבוביות. אפשר לעסות בעדינות את אורכי וקצוות השיערות אבל לא להגזים. מרכך מניחים על אורכי וקצוות השערה בלבד! לא לקרב אותו לקרקפת כי זה מחליש את שורש השערה. ולבסוף, לא חופפים כל יום. תנסו לחפוף 4 פעמים בשבוע. אפשר להרטיב את השיער אם מרגיש לכם יבש ולשים מרכך אבל לא שמפו. בנוסף, אתם יכולים לקנות מוצרי שיער ללא מלחים ואם בא לכן לטפח את השיער, אז יש מסיכות משקמות מעולות, אותן שמים משהו כמו פעם בשבוע.

5. סירוק שגוי –

השיער שלנו שביר. מאוד. סירוק נכון ימנע את השבירה שלו (כל ה"שוונצים" שלא מצליחים לאסוף? תוצאה ישירה של שבירת שיער). אנחנו מורגלים לסרק את השיער מלמעלה למטה, לדרוס את כל הקשרים שבדרך ולעזאזל עם הכאב! אז זהו, שלא. הדריסה של הקשרים גורמת למתיחה של השיער ואז הוא נשבר באמצע, במקום של הקשר. את השיער מתחילים לסרק מלמטה, מקצוות השיער, כלפי מעלה אל השורשים. ככה כשמסרקים כבר את כל השיער מלמעלה למטה כבר אין קשרים וכך לא שברתם את השיער בדרך.

טיפ למתולתלים: השיער שלנו יותר חזק באופן טבעי ועדיין יש להתייחס אליו יפה. תסתרקו אך ורק במקלחת, מתחת למים כששוטפים את המרכך. אחרי שסיימתם לסרק, תהיו עוד כמה שניות מתחת לזרם ותנו לתלתלים להיסגר בחזרה. לא לסרק על יבש. זה פותח ומנפח את השיער.

טיפ לשיער גלי עד חלק: לא לסרק את השיער כשהוא רטוב. בכלל. שיער חלק נוטה להיות חלש יותר וכשהוא רטוב הוא הכי חשוב. אז לייבש את השיער (עם מייבש או באופן טבעי) ורק אז לפתוח את הקשרים.

שערה בהגדלת מיקרוסקופ, וככה זה נראה כשאנחנו שוברים אותה.

 

מקווה שהטיפים האלה יהיו יעילים לכם, אני חייבת להעיד שלי הם מאוד עזרו כששיקמתי את השיער שלי. המסכן עבר 9 החלקות רצופות, עד שנשבר לחלוטין ונראה כמו ערימת קש. היום, תלתלים כיפיים, מלאים ובריאים.

שיהיה לכם שבוע בריא, מהנה וללא נשירה 🙂

ירדן.

Show More

ירדן שני

27. סטודנטית. שמנמנה פלוס (במגמת ירידה). בצעד נועז החלטתי לשתף בתהליך של שינוי אורח חיים. כותבת...כי מזמן לא כתבו כאן על משהו בריא.
Back to top button
X