fbpx
עיצוב וטיפוח השיער

פיסול בשיער 101 – קורס תסרוקות למתקדמים

לפני שבועיים וקצת, קיבלתי הודעת SMS מהמערכת של בית הספר לאיפור "ירין שחף" בה מבשרים לי שנפתח קורס חדש בשם "קורס תסרוקות למתקדמים". הייתי חייבת ללכת ולבדוק במה מדובר. אז הצלחתי לארגן ראיון עם שתי נשים מדהימות (ביופיין ובחוזקן) שעומדות בראש מגמת התסרוקות.

הדבר הראשון שאני הכי אוהבת ב"ירין שחף" זה את האווירה במקום. משהו מאוד משפחתי ומגובש. ולא רק בין העובדים במקום, אלא בין התלמידים למדריכים. בבית הספר יש קורס תסרוקות בסיס שבו בעצם לומדים את כל הבסיס של עיצוב תסרוקות. החל מאיך להחזיק פן וכלה בתפירת תוספות שיער לשיער הקיים. כמובן שגם לומדים איך לעצב תסרוקות לכלות, אירועים וכיו"ב. יעל אדרי-רוזנברג ורותי חיימסון, האחראיות במגמת התסרוקות בבית הספר, בדיוק סיימו פגישה קודמת ומיהרו לפגוש אותי. מיד הן הביעו את דאגתן שלא יובשתי יותר מדי ושאני בסדר, לא צמאה, לא רעבה והמזג אוויר נוח לי.

כשנתקלים ברותי ויעל פנים מול פנים, ישר מבינים שיש לך עסק עם נשים חזקות, אופנתיות שללא צל של ספק מתעסקות בכל עולם היופי. שתיהן מתלבשות לפי צו האופנה ועדיין לכל אחת יש את האימרה האישית שלה בלבוש ובל נשכח – חיוך כובש. אנחנו מתיישבות בכיתת השיער שבבית הספר ומתחילות את הראיון.

 

אז, מאיפה הגיעה ההחלטה להקים קורס תסרוקות נוסף בנוסף לזה שקיים?

יעל: "בעצם, לפי דעתי, העולם שלנו הוא טרנדי ודינמי. דברים מתחדשים וקורים. תמיד יש אופנות חדשות שיוצאות, אחת הסיבות הייתה כדי ללמד איך להכיר עוד נישות ועוד נגזרות נוספות של לקוחות".

רותי: "הקורס הזה נבנה לפי דרישה להכרה עם האופנה הבינלאומית. יש אופנה אסייתית, מערבית, מדינות ערב ועוד. יש תמיד הרבה מעבר ללמוד לתסרוקות הבסיסיות. יש מרחב גדול וזה המקום להתקדם הלאה ולראות עוד דברים."

 

 למי הוא מיועד?

רותי : "לכאלה שיודעים את העבודה הבסיסית".

יעל: "למי שמכיר את הבסיסים של השיער ומתעסק בנושא".

 

האם ישנה אפשרות להירשם לקורס בלי לעבור קורס בסיס?

יעל: "לצערי לא. מכיוון שזה כמו בחשבון, כשאת רוצה ללמוד כפל את רוצה להבין את המהות של חיבור וחיסור. זה בדיוק כמו כאן. אם תבואי ותלמדי את הקורס את חייבת להבין את היסודות. ממעצב תסרוקות סטנדרטי אתה תהיה קצת יותר מתקדם ותפנה לקהל קצת פחות סטנדרטי".

רותי: "זה כמו שמישהו ילמד את שייקספיר בלי ללמוד אנגלית קודם. אז אם לפרש את המשמעות לשאלה, בקורס מתקדמים אנחנו לא נלמד איך לעשות פן".

 

רק בוגרי בית הספר או גם בוגרי מוסדות אחרים?

רותי: "כמובן שגם למוסדות אחרים! אבל חובה לבוא עם ידע מוקדם".

יעל: "ידע מוקדם חובה! אם אתה לא מכיר את הרמה הבסיסית אתה פשוט תלך לאיבוד".

 

 מה מייחד את הקורס בהשוואה לבתי הספר האחרים?

יעל: "מדובר בקורס לפיסול בשיער. אנחנו חלוצים בתחום".

רותי: "אין מה להשוות, הקורס הזה לא קיים באף מקום אחר".

 

מה מקבלים בקורס?

יעל: "הדבר שהוא הכי חשוב, זה פיתוח החשיבה שמחוץ לקופסא. אנחנו לא ניצמד לדרך עבודה מסויימת או לשלבים מסויימים. אנחנו מגישים את הידע ונותנים לתלמידים להביע את עצמם בתחום עם דגש על פיתוח הרגש העדין. אתה לומד להרגיש שיער בכל המובנים".

רותי: "מה שנקרא אנחנו נפתח להם את הראש (מחייכת וקורצת לי). אבל ברצינות, אנחנו נלמד איך לעבוד עם אלמנטים חדשים כמו למשל שימוש בכדור קלקר, או עבודה עם תוספת שיער טבעית ואיך לפסל אותה. באופן כללי איך לפסל שיער – עבודת אומנות בשיער.

 

ובאופן הפיזי? מה מקבלים?

רותי: "תוספות שיער, שיער ג'מבו שזה שיער סינטטי מאוד נפוח ולא מעובד שמשמש כתחליף לספוג, רשתות שקופות ומגוון תרסיסים לשיער וסיכות. כמובן שיש עוד דברים אבל אנחנו נשאיר קצת מיסתורין".

יעל:" גם בדברים הבסיסיים אנחנו מלמדים איך לעבוד איתם בשימוש לא קונבנציונלי. עובדים עם הדברים המוכרים בצורות שעוד לא הכירו".

 

מי מעביר אותו?

יעל: "כמובן רותי, אני וליאו בן דוד שהוא פאן במקצועו. פסל שיער מאוד מוכשר (עובד עם מגוון אומנים מפורסמים בארץ) שהוא גם חלק מהצוות שתכנן את הקורס. בנוסף, כרגע אנחנו מכשירים את הצוות שמלמד את קורסי הבסיס שיהיו גם בקורס הזה. מדובר באנשים מאוד מוכשרים שעוסקים במקצוע הזה שנים".

צוות מקצועי, מוכשר ומלא חיוכים
צוות מקצועי, מוכשר ומלא חיוכים

 

 רוב הצוות הם אנשים צעירים מאוד בגילם, למה להעדיף אותם על פני קורסים עם מדריכים מבוגרים עם ניסיון של הרבה שנים?

רותי: "חשוב לנו להבהיר שהם מטובי המורים שנבחרו בפינצטה לעבוד בירין שחף, הם שנים בתעשייה למרות גילם הצעיר".

יעל: "האדם הצעיר, במרכאות, בעצם שומר אותך צעירה. העולם הוא עולם טרנדי, מהיר ודינמי והוא שייך לצעירים. אם ניכנס לנישת הגיל המבוגר אנחנו נישאר מאחור. אנחנו כן מעורבים בגילאים. הטווח הוא 25-40 פלוס בין המדריכים שלנו".

 

ומה קורה כשהקורס נגמר? כל אחד חוזר לעסק שלו וזהו?

יעל: "הם אומנם חוזרים לעיסוקים שלהם, אבל יש לנו קבוצה בפייסבוק. הם תמיד שואלים אותנו שאלות ואנחנו תמיד עונות. עד היום יש תלמידים שמתקשרים אלינו ומתייעצים איתנו לגבי עבודות. כמו שאנחנו תמיד אומרים לכל שאלה, קושיה ותהייה. כשהם מגיעים לפה הם תמיד מתקבלים באהבה, בחיבוק אוהב. אנחנו רואות את עצמינו כמגדלות את דור המסרקים של העתיד והם כמו גוזלים שלנו"

רותי: "תמיד יש מקום לכישרונות חדשים או כאלה שקלטנו שיש להם חוש ממש מיוחד ושונה ואז אפשר לקלוט אותם למערכת. בנוסף, התלמידים תמיד רוצים להישאר עם יד על הדופק ומעודכנים. ולכן אנחנו נותנים להם להרגיש שתמיד יש להם את המקום הזה." רותי מבקשת ממני לציין שהם תמיד מוזמנים לפה לחיבוק אוהב.

 

האם אתם מפנים בוגרים מצטיינים לעבודות מזדמנות או שיתופי פעולה?

יעל: "בטח! אנחנו במהלך הקורס כבר מתחילים לזהות את אופן העבודה של כולם ואת מידת הרצינות. תלמידים שאנחנו רואים בהם הצטיינות, אנחנו נפנה אותם. אנחנו מפנים המון תלמידים דרך הפייסבוק. אם יש תלמיד שעבר אפילו רק חצי מהקורס ויכול לעשות משהו עבור הפקה במחיר מינימום אנחנו נפנה אליו לגבי הפקות. זה נותן להם הרבה".

רותי: "מפנים את המצטיינים להפקות, בית הספר עצמו מפנה את המצטיינים וגם הצוות עצמו אם הוא שומע או יודע. כמובן שיש שיתופי פעולה של כל מיני הפקות אופנה. גם הקבוצה הפייסבוק היא מעיין חממה להפקות פוטנציאליות".

 

יש לכן דבר אחרון להגיד על הקורס?

יעל: "תבואו! יהיה מדהים ומעיף מוחות".

רותי: "נעיף לכם ת'פוני! אנחנו מזמינות אתכן לבוא ולחשוב מחוץ לקופסא".

יעיפו לכם ת'פוני!
יעיפו לכם ת'פוני!

ללא ספק, אני אהיה בקורס. מזמינה את מי – מכם שהתחום הזה נוגע לו להצטרף אליי לקורס.

לבירורים נוספים על הקורס, ניתן ליצור קשר עם נציגי המכירות של בית הספר "ירין שחף" בטלפון:1700-50-60-80, או פשוט להיכנס אל האתר.
אז שיהיה לנו שבוע נהדר וקריר 🙂

אני.

קרדיט לתמונה הראשית:
איפור: ירין שחף
שיער: יהודה דוידה
סטיילינג: גלי גרינפלד-דרייר

Show More

ירדן שני

27. סטודנטית. שמנמנה פלוס (במגמת ירידה). בצעד נועז החלטתי לשתף בתהליך של שינוי אורח חיים. כותבת...כי מזמן לא כתבו כאן על משהו בריא.
Back to top button
X